Сессия

  • Помогите пожалуйста с заданиями по сессии. Выполните задания подробно, никаких сокращений, букв, цифр.
    Task 1. Express the following in English. Look up the unknown words in the notes. Переведи на английский язык.
    Вы студент? 2. Как вас зовут? 3. Чем вы занимаетесь? 4. Какое у вас семейное положение? 5. Где вы учитесь? 6. На каком факультете? 7. Выучитесь на очном или заочном отделении? 8. На каком вы курсе? 9. Когда вы поступили в институт (университет)? 10. Для чего вам нужно высшее образование? 11. Вам легко или трудно сочетать (combine with, unite in) работу и учебу? 12. Какие предметы вы изучаете в университете? 13. Какие предметы вам особенно нравятся (to take special likings to)? 14. По какому предмету вы собираетесь специализироваться (to major in)? 15. Вы сдавали (to sit for an examination; to pass an exam) вступительные экзамены (entrance examination)? 16. Вы решили заняться (to take in) русским языком и литературой в качестве (as) вашей будущей специальности, не так ли? 17. Вы регулярно посещаете занятия: лекции, семинары, практические занятия (practical training)? 18. Кому вы представляете (submit to) свою курсовую работу? 19. Вы делаете на занятиях какие-либо доклады (to give a report) по методике преподавания? (teaching methods/methodology) 20. Сколько экзаменов и зачетов вы сдаете (имеете) в сессию
    (during one examination period)? 21. Какие (What kind of) экзамены вы будете сдавать в этом семестре? 22. Вы будете сдавать экзамен или зачет по английскому языку? 23. Кто декан вашего факультета? 24. Кем вы собираетесь стать после окончания университета? 25. Почему вы выбрали обучение в качестве вашей будущей профессии?
    Task 2. Read the text and correlate the title to the passage. Прочитайте текст и подберите заголовок к каждому абзацу.

    An ideal teacher
    Conclusion
    Teaching Style
    Introduction
    Good Classroom Management Skills
    Passion for Teaching
    Effective Discipline Skills
    Strong Command over Subject Matter
    Заполни таблицу цифрами абзацев текста.

    A B C D E F G

    An ideal teacher is like a glowing lamp that burns itself to bring the students out from the darkness of ignorance and fills their lives with the light of knowledge. He illuminates the lives of his students showing them the right path and helping them to lead a successful and blissful life. An ideal teacher is like a role-model in the life of every student whom he loves to follow blindly. A good teacher helps students almost in every walks of life to achieve their goals. He is one whom a student fondly remembers even after he leaves the institute. Even in our ancient literature, the role of teacher has been described as more than God in the life of a teacher.
    However, not every teacher can be called an ideal teacher. He needs some special qualities to achieve this level. In order to be an ideal teacher one must have:
    A good teacher should be passionate about teaching. He should understand the psychology of the students and should try to mould even an inattentive student into an attentive one. They should be eager to influence students' lives and leave a long lasting impact. A teacher should be able to understand the needs of the student and he should come down to the level of the student and teach him in such a way that the student will get the subject easily. Many teachers teach in the class as if it is a duty. . Many teachers teach in the class as if it is a duty. However, if the teacher teaches from his heart, the students will appreciate the teacher and remember him for years together.
    A good teacher should know how to maintain proper discipline in the class without reprimanding the students. He should be able to create a positive atmosphere of learning and teaching in the classroom.
    An ideal teacher should possess good classroom management skills. He should have a fair knowledge of students' psychology. It would help him manage his class more effectively and grow better learning habits amongst the students.
    He should have a lucid style of teaching so that the students should never feel bored. He should encourage the students to ask questions related to the topic to clear their doubts, if any.
    This is one of the aspects where a good teacher never compromises. An ideal teacher should possess a strong command over his subject. He should always keep himself updated with the latest development in the fields of education and increase his knowledge based upon the latest trends. It would help him to answer every question of the students and, in turn, make the subject interesting for them.
    Although it is not easy to acquire all the above qualities but it is not impossible as well. We should remember that practice makes a man perfect. If one have a strong determination and strive hard, then it is quite possible to instill all these qualities and become an ideal teacher.
    Task 3. Match. Соедини английские фразы с переводом.
    Walks of life
    Keep smb updated
    A role model
    To reprimand
    An impact
    Proper discipline
    Passion
    Learning habits
    Amongst
    A fair knowledge
    A strong command over the subject
    Management skills
    To mould
    Tuition
    To instill Хорошо знать предмет
    Организационные навыки
    Страсть
    Надлежащая дисциплина
    Среди
    Прочные знания
    Обучение
    Воспитывать, направлять
    Пример для подражания
    Импульс, толчок
    Внушать, воспитывать, вселять
    Виды деятельности
    Быть в курсе событий
    Делать выговор или замечание
    Навыки обучения

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

    Task 4. Make up questions about the words in bold type. Задайте вопросы к выделенным словам. Количество вопросов указано в скобках. Всего 20 вопросов.
    1) My sister is a teacher (1).
    2) She teaches Russian language and Literature at school (2).
    3) They are very busy in the morning (1).
    4) She usually has her lessons at 9 o’clock (1).
    5) She
    lives far from the school (1).
    6) She gets there by bus (1).
    7) We study by correspondance. (1)
    B. 1) They were in London last year (2).
    2) I wrote a course-work
    yesterday (2).
    3) They had a very interesting
    lecture this morning (2).
    4) He entered the university 2 years ago. (2)
    C. 1) Mary and her husband will be second –year students next year (1).
    2) They will
    pass an exam in a week. (1).
    3) We will get a credit in English this term. (1).
    4) She will be a teacher of Russian language after the university (1).

  • Task 3. Match. Соедини английские фразы с переводом.

    Walks of life---
    Keep smb updated---Быть в курсе событий
    A role model---Пример для подражания
    To reprimand---Делать выговор или замечание
    An impact---Импульс, толчок
    Proper discipline---Надлежащая дисциплина
    Passion---Страсть
    Learning habits---Навыки обучения
    Amongst---Среди
    A fair knowledge---Прочные знания
    A strong command over the subject---Хорошо знать предмет
    Management skills---Организационные навыки
    Tuition---Обучение
    To instill ---Внушать, воспитывать, вселять

    Воспитывать, направлять
    Виды деятельности

  • Task 1. Express the following in English. Look up the unknown words in the notes. Переведи на английский язык.
    Вы студент? 2. Как вас зовут? 3. Чем вы занимаетесь? 4. Какое у вас семейное положение? 5. Где вы учитесь? 6. На каком факультете? 7. Выучитесь на очном или заочном отделении? 8. На каком вы курсе? 9. Когда вы поступили в институт (университет)? 10. Для чего вам нужно высшее образование? 11. Вам легко или трудно сочетать (combine with, unite in) работу и учебу? 12. Какие предметы вы изучаете в университете? 13. Какие предметы вам особенно нравятся (to take special likings to)? 14. По какому предмету вы собираетесь специализироваться (to major in)? 15. Вы сдавали (to sit for an examination; to pass an exam) вступительные экзамены (entrance examination)? 16. Вы решили заняться (to take in) русским языком и литературой в качестве (as) вашей будущей специальности, не так ли? 17. Вы регулярно посещаете занятия: лекции, семинары, практические занятия (practical training)? 18. Кому вы представляете (submit to) свою курсовую работу? 19. Вы делаете на занятиях какие-либо доклады (to give a report) по методике преподавания? (teaching methods/methodology) 20. Сколько экзаменов и зачетов вы сдаете (имеете) в сессию
    (during one examination period)? 21. Какие (What kind of) экзамены вы будете сдавать в этом семестре? 22. Вы будете сдавать экзамен или зачет по английскому языку? 23. Кто декан вашего факультета? 24. Кем вы собираетесь стать после окончания университета? 25. Почему вы выбрали обучение в качестве вашей будущей профессии?

    Are you a student?
    2. What is your name?
    3. What do you do for a living?
    4. What is your family status?
    5. Where do you study?
    6. What is your faculty?
    7. Are you a student of a full-time or correspondence department?
    8.What year are you in?
    9. When did you enter the University?
    10. What do you need a higher education for?
    11. Is it easy or difficult for you to combine work and study?
    12. What subjects do you learn at the University?
    13. What subjects do you take a special interest in?
    14. What subject are you going to major in?
    15. Did you take your entrance examinations?
    16. You have decided to take up the Russian language and literature as your future profession, haven't you?
    17. Do you regularly attend lessons, lectures, seminars, practical training?
    18. Whom do you submit your course work to?
    19. Do you make any reports on teaching methods at your lessons?
    20. How many examinations and tests do you have during an examination period?
    21. What examination will you take this term?
    22. Will you take an examination or a test in English?
    23. Who is the Dean of you faculty?
    24. What are you gong to become (to do) after graduating from the University?
    25. Why have you chosen tuition as your future profession?