Помогите пожалуйста с заданием...
-
# Dasha95
Не могу сделать задание....
I. a) The material below is to be prepared for reading. Mark the stresses and tunes. Concentrate your attention on sounds. b) Let your fellow student read the sentences aloud for you to detect his errors in sounds and tell him what must be done to get the sounds right:
[θ, ð] 1. The third Thursday of this month is the sixteenth.
2.Thirty three thousand three hundred and thirty three.
3.These are three brothers, these are their father and mother, this is their other brother.
4.Wealth is nothing without health.
5.First think then speak.
[θ — s] Three things on this side and six things on that side.[ð — f] That fish has a fat fin, this fish is a fish that has a
thinner fin than that fish. -
# Vera
θ, ð] 1. The' third' Thursday of this 'month| is the 'sixteenth.
2.Thirty three 'thousand| three 'hundred| and thirty' three.
3.`These are three `brothers, |`these are their father and mother|,` this is their `other `brother.
4.`Wealth| is `nothing |without 'health.
5.First `think |then' speak.
[θ — s] `Three things |on `this side| and` six things |on` that side.[ð — f] 'That fish| has a 'fat fin,|`` this fish is a 'fish |that has a
`thinner fin| than 'that fish.
Даша, это ж надо читать вслух. Ну,вот,все,что смогла пометить ' (логические ударения)|(пауза с интонацией вверх -нет стрелочек у меня),в конце каждой фразы интонация вниз,надо стрелочку вниз. -
# Dasha95
Спасибо огромное)))В том то и дело,что задание задали письменно)))
-
# Vera
Даша,тогда все в квадратные скобки и не буквами писать, а транскрипцией,каждое слово возьмете из словаря,там, помимо логических ударений будет ударение в каждом слове. К сожалению,не могу ничего изобразить,нет таких значков.Как. что обозначается,найдете в учебнике фонет ики.